maandag 27 april 2015

Een vreugdesprongetje.......

Eigenlijk stond het gisteren al op de planning, maar het was er nog niet van gekomen. Het  weiland opnieuw indelen. In de winter zijn er een paar stukken droog en daar mogen de paarden dan lopen, maar een deel is te nat en lopen ze dan kapot. Inmiddels kunnen ze weer op het hele weiland, al is er wel een deel dat we zullen gaan hooien.
Vanmorgen vroeg begonnen. Ik kan daar zo van genieten, al lekker bezig zijn, terwijl iedereen nog slaapt. Alleen het gekwetter van de vogels........


Ik heb Bruno, onze hond, lekker, meegenomen.




Nadat ik klaar was heb ik de paarden gehaald....... het was wel een paar vreugdesprongetjes waard....

Voor wie denkt... wat hebben die paarden nou weer om? Het zijn graasmaskers. Het darmgestel van paarden is erg gevoelig. Een ander rantsoen kan er voor zorgen dat ze koliek krijgen en dat willen we natuurlijk niet. Met de graasmaskers kunnen ze lekker in de volle wei, maar kunnen ze niet zoveel gras eten als anders.
Als ik de maskers om had gedaan na het maken van de foto's was dat waarschijnlijk niet meer gelukt..... dat hebben ze gelijk door....





Ik heb ze ook nog even lekker gepoetst. Het haar laten we op het moment liggen en het is de dezelfde dag nog weg. De kauwen halen de losse haren ook zelf weg bij de paarden. Ik ben benieuwd in hoeveel nesten in de buurt je haar van onze dieren terug vindt.




Vorige week ook nog deze leuke foto's gemaakt. We hebben een koolmezenpaartje in het nestkastje aan de paardenstal, die ook druk aan het bouwen zijn, al gebruiken deze hondenhaar. Het kleed van de hond had ik buiten gehangen en daar kwam het koolmeesje elke ochtend haar halen, leuk hè?




6 opmerkingen:

  1. Oh wat een heerlijke foto's! Bij ons staan de paarden ook al op het land en die maskers zijn inderdaad ideaal, hier komen de kauwtjes ook dagelijks langs, de paarden zelf vinden het heerlijk, gratis vachtverzorging haha!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke omgeving zeg, heerlijk die ruimte bij je huis en dan de paarden...geweldig.
    Leuk om te zien hoe de vogels bezig zijn ze houden de paarden schoon, dieren om je heen zorgt voor een ontspannen sfeer.

    Fijne dag en lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's. Heerlijk om in de natuur te zijn.
    Groet, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoe de natuur alles kan 'hergebruiken'. Dat is nog eens recycling!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekker hé, als je je dieren zo ziet genieten. Ik moet altijd zó lachen om die gekkige bokkesprongen die de paarden, koeien en andere dieren doen als ze weer heerlijk vrij mogen rondlopen. Je hebt het mooi vastgelegd. en ik heb mij aangemeld als volger van je blog.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Inge, geweldig als je zo kunt genieten van de vrijheid en de dieren om je heen. Prachtige paarden ik bedenk me ineens dat het een poosje geleden is dat ik op een rug van een paard gezeten heb...

    Maar goed even terug komend op je vraag.
    In de woonkamer en het voorste gedeelte vaar de tafel staat zit Cape Cod Crey op de muur en het middelste gedeelte van de keuken Loft beide van painting The past krijtverf.

    Fijne dag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen